Πέμπτη 26 Μαρτίου 2015

O συγκυβερνήτης έριξε εσκεμμένα το Αirbus

Βουτιά θανάτου

Σε δραματικές αποκαλύψεις προχώρησε ο εισαγγελέας της Μασσαλίας για τη συντριβή του αεροσκάφους της Germanwings στις γαλλικές Άλπεις που στοίχισε τη ζωή σε 150 άτομα. Ο ένας εκ των δύο πιλότων του αεροσκάφους της Germanwings φαίνεται να οδήγησε συνειδητά το αεροπλάνο στη συντριβή. Πρόκειται για τον συγκυβερνήτη του αεροσκάφους. Το όνομά του ήταν Αντρέας Λούμπιτς. Οι επιβάτες, σύμφωνα με τα στοιχεία, είχαν πλήρη συνείδηση της πτώσης, καθώς υπάρχουν καταγεγραμμένες κραυγές λίγο πριν τη συντριβή του Airbus.
Ο συγκυβερνήτης φαίνεται να έριξε εσκεμμένα το αεροπλάνο, είπε ο εισαγγελέας της Μασσαλίας Μπράις Ρόμπιν, επιβεβαιώνοντας ότι ο κυβερνήτης βρισκόταν εκτός πιλοτηρίου τη στιγμή της συντριβής. Ο συγκυβερνήτης ήταν Γερμανός, ονομαζόταν Αντρέας Λούμπιτς και ήταν 28 ετών. Σύμφωνα με τον εισαγγελέα της Μασσαλίας, δεν υπάρχουν στοιχεία για σχέσεις του με την τρομοκρατία.


Οι εισαγγελέας σημείωσε ότι αρχικές οι συνομιλίες ανάμεσα στους δυο πιλότους ήταν κανονικές και μάλιστα ευχάριστες. Κάποια στιγμή, ο κυβερνήτης έφυγε για να πάει στην τουαλέτα. Ακούγεται η καρέκλα του αλλά και η πόρτα της καμπίνας που ανοίγει και κλείνει. Μόλις ο πιλότος βγήκε ο συγκυβερνήτης πάτησε το κουμπί για την κάθοδο του αεροσκάφους.


Ο εισαγγελέας της Μασσαλίας

Επιστρέφοντας, ο κυβερνήτης ζήτησε πρόσβαση στο εσωτερικό του πιλοτηρίου, κάνοντας χρήση της ειδικής διαδικασίας. Δεν έλαβε καμία απάντηση από το πιλοτήριο. Ωστόσο, η ανάσα του συγκυβερνήτη ακούγεται κανονικά και δεν δείχνει άνθρωπο που βρίσκεται σε ταραχή ή έχει κάποια αδιαθεσία. Εν συνεχεία ο πύργος ελέγχου ζητά επανειλημμένα επικοινωνία αλλά δεν λαμβάνει καμία απάντηση.



Σύμφωνα με τον εισαγγελέα λίγο πριν την πρόσκρουση του αεροπλάνου της Germanwings, ενεργοποιείται ο συναγερμός και τα χτυπήματα του κυβερνήτη στην πόρτα γίνονται όλο και πιο δυνατά. Ωστόσο, δεν εστάλη κανένα σήμα κίνδυνου. Οι εισαγγελέας υποστήριξε ότι ο συγκυβερνήτης αρνήθηκε να ανοίξει την πόρτα στον πιλότο και εσκεμμένα πάτησε το κουμπί για να χάσει ύψος το αεροσκάφος.

Όσο για τους επιβάτες κατάλαβαν την τελευταία στιγμή τη συνέβη. Λίγο πριν την πρόσκρουση ακούγονται οι κραυγές τους. «Ο θάνατος ήταν ξαφνικός και άμεσος» τόνισε ο Ρόμπιν. Όσο για τα περί αυτοκτονίας του πιλότου, ο εισαγγελέας υποστήριξε ότι είναι νωρίς για να ειπωθεί κάτι τέτοιο, ωστόσο, δήλωσε ότι «οι άνθρωποι οι οποίοι αυτοκτονούν το κάνουν συνήθως μόνοι τους. Εγώ δεν αποκαλώ αυτό που συνέβη αυτοκτονία». Πρόσθεσε πάντως ότι μέχρι στιγμής δεν υπάρχει ένδειξη ότι πρόκειται για τρομοκρατική ενέργεια.


Η θεωρία της αυτοκτονίας

Την σκόπιμη αυτοκτονική επιλογή από τον χειριστή του αεροσκάφους της Germanwings, υποστήριξαν από νωρίς Γάλλοι εμπειρογνώμονες. Οι εκτιμήσεις των ειδικών ήρθαν μετά την αποκάλυψη ότι ο πιλότος του αεροσκάφους κλειδώθηκε έξω από το πιλοτήριο και ο συγκυβερνήτης έμεινε μόνος του στην καμπίνα.

Μιλώντας στο Γαλλικό Πρακτορείο οι εμπειρογνώμονες σημείωσαν ότι ο συγκυβερνήτης πρέπει συνειδητά να αποφάσισε να οδηγήσει την πτήση σε καθοδική πορεία 11 λεπτών που τελικά οδήγησε στην σύγκρουση του αεροσκάφους στις γαλλικές Άλπεις. Όσον αφορά το ενδεχόμενο μιας ξαφνικής αδιαθεσίας του χειριστή αυτή θεωρείται απίθανη καθώς μια τέτοια ήπια καθοδική τροχιά δείχνει συνειδητή απόφαση.





«Μια τέτοια είδους καθοδική πορεία μπορεί να είναι αποτέλεσμα μόνο μιας ηθελημένης δράσης του πληρώματος» σημείωσε εμπειρογνώμονας στο Γαλλικό Πρακτορείο. «Το να πετάξεις καταπάνω στο βουνό δεν βγάζει κανένα νόημα» προσθέτει. «Είναι είτε μια παράδοξη πράξη από το πλήρωμα που γνωρίζει ακριβώς τι κάνει είτε μια αδυναμία να αντιδράσει για κάποιο λόγο».

Η ηχογράφηση από το μαύρο κουτί που ανακτήθηκε την Τρίτη είναι καλή διατηρημένη, σύμφωνα με πηγές του γαλλικού πρακτορείου. «Κατά την έναρξη της πτήσης, ακούγεται το πλήρωμα να μιλά κανονικά. Στη συνέχεια ακούγεται ο θόρυβος ενός από τα καθίσματα να σπρώχνεται προς τα πίσω. Κατόπιν το άνοιγμα της πόρτας και το κλείσιμο. Δεν υπάρχει καμία άλλη συνομιλία από εκείνη τη στιγμή μέχρι τη συντριβή». Ο δε συναγερμός δεν ακούγεται παρά μόνο όταν το αεροσκάφος πλησιάζει το έδαφος.







Κι άλλοι εμπειρογνώμονες από τη γαλλική αεροπορία υποστηρίζουν επίσης τη θεωρία της αυτοκτονίας. Τονίζουν ότι ο πιλότος που παρέμεινε στην καμπίνα πρέπει επίτηδες να κλείδωσε τον συγκυβερνήτη του έξω από το πιλοτήριο. Ο κυβερνήτης που έφυγε από την καμπίνα θα είχε έναν κωδικό εισόδου για να μπορέσει να ξαναμπεί, εξηγούν οι εμπειρογνώμονες στην εφημερίδα Le Figaro. Μόνο με το πάτημα ενός κουμπιού θα μπορούσε ο άλλος χειριστής να τον κρατήσει εκτός πιλοτηρίου.

Ο Νίκολας Ρεντιέρ εξηγεί πως όταν κάποιος πατήσει τον κωδικό επανεισόδου ο χειριστής έχει 30 δευτερόλεπτα για να εμποδίσει το άνοιγμα της πόρτας πιέζοντας το σχετικό κουμπί. Αν ήταν λοιπόν λιπόθυμος η πόρτα θα είχε ανοίξει αυτόματα. Αν ο άλλος πιλότος είχε ξεχάσει τον κωδικό κάποιο άλλο μέλος του πληρώματος θα έπρεπε να τον έχει.

Πηγή από το πολιτικό προσωπικό της Air France που μίλησε επίσης στην Le Figaro σημειώνει ότι υπάρχει ακόμη μια πιθανή εξήγηση. «Ο πιλότος φεύγει από το πιλοτήριο για να πάει τουαλέτα. Εκείνη τη στιγμή το αεροσκάφος υφίσταται μια βίαιη αποσυμπίεση στην καμπίνα που αφήνει λιπόθυμο τον δεύτερο χειριστή, δημιουργεί ζημιές στα όργανα του αεροπλάνου και σφραγίζει την πόρτα της καμπίνας».

Το σενάριο αυτό, ωστόσο, δεν εξηγεί πως το αεροσκάφος είχε τοποθετηθεί σε μια ήπια, ελεγχόμενη, καθοδική πορεία, χάνοντας περίπου 2.000 πόδια ένα λεπτό πριν συντριβή στην πλαγιά του βουνού.
tvxs