Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2015

Κάποτε υπήρχε ένας κόμβος Αιγινίου. Του Αντώνη Νταγλιούδη

 
Ο Ανισόπεδος κόμβος σύνδεσης με την Εθνική οδό στο Αιγίνιο κατεδαφίστηκε το 
φθινόπωρο του 2013.Καμία ανακοίνωση επίσημη τεκμηρίωσης των αιτιών δεν υπήρξε. Στον χώρο κινητοποιήσεων για τα Διόδια Αιγινίου εκείνες τις μέρες μας έφερε ένας Δημοτικός Σύμβουλος ένα κείμενο 2-3 σελίδων στα αγγλικά(ή γαλλικά;) με κάποιες φωτογραφίες εμφάνισης οπλισμού στη γέφυρα και διαπίστωσης ότι …είναι έτοιμη να πέσει. Καμιά σοβαρή σχετική μελέτη δεν εμφανίστηκε στον Δήμο(όπως μας είπε τότε η Δημοτική αρχή) που να δικαιολογεί την καταστροφή του έργου. Πανομοιότυπες γέφυρες ίδιας εποχής σ’ όλη την Ελλάδα ζούν και βασιλεύουν με τα ίδια ή και πιο έντονα στοιχεία αποκάλυψης τμημάτων οπλισμού. Και είναι γνωστό βέβαια ότι τρόποι επαρκών επισκευών υπάρχουν πολλοί .

Όμως ο κόμβος αυτός έπρεπε να πέσει. Δέν μπορούν να γίνουν πλευρικά διόδια (Προς Θεσσαλονίκη υπάρχουν σε 500 μέτρα, προς Αθήνα τα αποφεύγουμε μέσω Παλαιάς Εθνικής).Το ίδιο και του Κορινού που προς το παρόν τον σώζει ο αγώνας των κατοίκων, το ίδιο και του Μακρυγιάλου που το ένα σκέλος του έκλεισε για ακατανόητους λόγους «επικινδυνότητας. Είμαι σίγουρος ότι ψάχνουν λόγους να κλείσουν και της Μεθώνης. Κάτι θα βρούν οσονούπω.

Οι διαβεβαιώσεις της «Αιγαίου» έλεγαν για κατασκευή νέου κόμβου μέχρι τον Μάϊο του 2015.Είμαστε στον Οκτώβριο του 15 και δεν κινείται τίποτε. Μιλούν για απαλλοτριώσεις και για μεταφορά δικτύου ΔΕΗ(όπως μας είπε ο Δήμαρχος)χωρίς κανείς να εξηγεί γιατί δεν τελείωσαν αυτά προ της κατεδάφισης. Και περνούν οι μήνες και τα χρόνια. Η Βόρεια Πιερίας είναι αποκλεισμένη από την Εθνική οδό με οδυνηρές συνέπειες που προστίθενται σ’ αυτές των Διοδίων.

Κανείς πλέον δεν μπαίνει στον κόπο να ενημερώσει τους πολίτες. Ούτε η εταιρία(γιατί να το κάνει βέβαια;),ούτε η «επιβλέπουσα» αρχή, δηλαδή το αρμόδιο Υπουργείο, ούτε βέβαια ο Δήμος. Και επειδή οι δύο πρώτοι δεν θα το κάνουν ποτέ θα περιμέναμε ίσως από τον Δήμο Πύδνας -Κολινδρού να μας ενημερώσει και να δημοσιεύσει έστω ένα έγγραφο διαμαρτυρίας πίεσης, έστω μιά επιστολή του που να ζητά δεσμευτικό χρονοδιάγραμμα και ενημέρωση για τους λόγους καθυστέρησης.

Ούτε ενημέρωση όμως θα έχουμε ,ούτε Δημοτικά έγραφα θα δούμε ,γιατί απλά δεν υπήρξαν ποτέ(μακάρι να κάνω λάθος). Και η περιοχή μας θα συνεχίσει να βιώνει την τιμωρία του αποκλεισμού από τον Εθνικό αυτοκινητόδρομο που έγινε για μας.



22-10-15