κοντέινερ με κατασχεμένα πακέτα τσιγάρων μέσα από τις αποθήκες του λιμανιού και την προσπάθεια της διοίκησης το θέμα να περάσει στα ψιλά, δίχως να δοθεί δημοσιότητα. Τελικά και έπειτα από παρέμβαση του υπουργού Ναυτιλίας Θοδωρή Δρίτσα, ο ΟΛΘ εξέδωσε σήμερα δελτίο τύπου για την υπόθεση στο οποίο αναφέρει πως «στο πλαίσιο ελέγχου σε αποθήκη της ΟΛΘ ΑΕ, όπου φυλάσσονται κατασχεμένα τσιγάρα, διαπιστώθηκε απώλεια φορτίου, που είχε κατασχεθεί το 2000. Η ΟΛΘ ΑΕ σε συντονισμό με το β΄ τελωνείο προχώρησε ταχύτατα στις ενδεδειγμένες και προβλεπόμενες ενέργειες. Άμεσα διατάχθηκε και ολοκληρώθηκε Ένορκη Διοικητική Εξέταση, το πόρισμα της οποίας διαβιβάζεται με μηνυτήρια αναφορά στον αρμόδιο εισαγγελέα. Παράλληλα, για το θέμα διενεργεί προανάκριση το Β’ τελωνείο Θεσσαλονίκης».
Επιπλέον στην ανακοίνωσή του ο ΟΛΘ σημειώνει «ότι όπως προέκυψε από τα στοιχεία το επίμαχο φορτίο απομακρύνθηκε κρυμμένο σε νόμιμα εμπορεύματα με ψευδή έγγραφα δια θαλάσσης, με προορισμό τρίτη χώρα εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης», δημιουργώντας ακόμη περισσότερα ερωτηματικά για τον τρόπο με τον οποίο μετακινούνται φορτία από το λιμάνι Θεσσαλονίκης, αλλά και τη διαδικασία που ακολουθείται για τα τσιγάρα που κατάσχονται.
Όπως διαπιστώθηκε έπειτα από ελέγχους το Δεκέμβριο του 2014, από την αποθήκη 24 της ελεύθερης ζώνης του Λιμανιού είχαν κάνει φτερά δύο κοντέινερ με λαθραία τσιγάρα που είχαν κατασχεθεί το 2000 και παρέμεναν δεσμευμένα στις αποθήκες του ΟΛΘ. Για το θέμα διενεργήθηκε ΕΔΕ με τις ευθύνες να επιρρίπτονται σε 4 εργαζόμενους του λιμανιού, -χωρίς να αναρωτηθούν γιατί δεν υπάρχει σύγχρονος κανονισμός αζήτητων που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες ενός σύγχρονου λιμανιού-, ενώ η ζημιά για το λιμάνι προσδιορίζεται στα 3,1εκ ευρώ, ποσό που για αδιευκρίνιστους λόγους επέλεξε να πληρώσει ο Οργανισμός για δασμούς και τέλη που αντιστοιχούσαν στο συγκεκριμένο φορτίο και τώρα όπως θα διαβάσετε στο έγγραφο που παραθέτουμε κινεί διαδικασίες για την επιστροφή τους από το ελληνικό δημόσιο!
Μάλιστα σύμφωνα με την πρώτη έρευνα των αρχών, τμήμα των τσιγάρων αυτών έχει εντοπιστεί και δεσμευτεί σε λιμάνια του εξωτερικού, καθώς φαίνεται ότι έφυγαν από τη Θεσσαλονίκη τράνσιτ και δίχως να πραγματοποιηθεί κανένας έλεγχος.
Η περίπτωση όμως των δύο κλεμμένων κοντέινερ δεν είναι η μοναδική που προκαλεί αναστάτωση στο λιμάνι, με τους εργαζόμενους να ανοίγουν τους φακέλους διαχείρισης κατασχεμένων τσιγάρων και της εκποίησης αυτών σε εταιρίες αμφιβόλου κύρους και φερεγγυότητας, με εμφανείς κινδύνους από τη μετέπειτα διακίνηση των προϊόντων για τη δημόσια υγεία. Όπως δηλώνουν στο alterthess.gr άνθρωποι που γνωρίζουν καταστάσεις και πρόσωπα στο λιμάνι, την ίδια περίοδο που έκαναν φτερά τα δύο κοντέινερ, εκποιήθηκαν άλλα 34 κοντέινερ με λαθραία τσιγάρα, τα οποία επίσης είχαν κατασχεθεί το 2000. Όταν αυτά απελευθερώθηκαν η διοίκηση του ΟΛΘ επέλεξε την εκποίησή τους και όχι την καταστροφή των προϊόντων, παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με το Διεθνή Κώδικα Διαχείρισης Τσιγάρων, το προϊόν έπειτα από δύο χρόνια είναι επικίνδυνο για χρήση. Η διοίκηση του οργανισμού για να προχωρήσει στην εκποίηση κάλεσε εμπειρογνώμονα που άναψε το πράσινο φως, δίχως όμως να έχουν προηγηθεί οι χημικές εξετάσεις των προϊόντων. Μάλιστα από τα 34 κοντέινερ που εκποιήθηκαν και ο ΟΛΘ έβαλε στα ταμεία του περίπου 400.000 ευρώ, τα 14 παραμένουν στις αποθήκες του λιμανιού, καθώς οι συνέταιροι που τα αγόρασαν δεν τα βρήκαν στη συνέχεια μεταξύ τους.
Οι δύο υποθέσεις σύμφωνα με πληροφορίες σχετίζονται μεταξύ τους, καθώς υπάρχουν υποψίες ότι τα δύο κοντέινερ φορτώθηκαν σε πλοίο που μετέφερε τα νόμιμα εκποιημένα και πλέον αναζητείται η διαδρομή τους, καθώς δεν είναι απίθανο να επιστρέψουν και πάλι στην ελληνική αγορά. Διαπιστωμένα πάντως τα δύο κοντέινερ, όπως προκύπτει από έκθεση της εποχής, βρίσκονταν στον ίδιο χώρο με τα 34 εκποιημένα, μέχρι τις αρχές του 2012.
Πλέον το θέμα της διαχείρισης των κατασχεμένων τσιγάρων έχει ανοίξει, ενώ πληροφορίες από το υπουργείο Ναυτιλίας αναφέρουν ότι θα δοθεί οριστική λύση, ενώ δεν αποκλείεται η απόδοση ευθυνών για τη μέχρι τώρα λειτουργία του Οργανισμού.
http://alterthess.gr/