Δευτέρα 27 Μαΐου 2013

Μια οφειλόμενη απάντηση στον κ. Κολοσέντα για το πλανόδιο παραεμπόριο

του Αντώνη Δ. Μάντζιου, οικονομολόγου,
δημοτικού συμβούλου Κατερίνης
Θυμίζω τους άξονες της κριτικής μου προς την ηγετική ομάδα του Επιμελητηρίου μας.

1.Δεν ασχολείται με τα μεγάλα προβλήματα των επαγγελματιών γιατί μάλλον δεν θέλει να θίξει την κυβέρνηση και τις μνημονιακές πολιτικές της ( ανασφάλιστοι επαγγελματίες, μεγάλες εισφορές, υπερχρεωμένες επιχειρήσεις στις Τράπεζες, λουκέτα, φορολογικό κλπ.

2.Η μείωση του τζίρου των επιχειρήσεων και το κλείσιμο πολλών από αυτές είναι συνέπεια της υφεσης σαν αποτέλεσμα της μεγάλης περικοπής συντάξεων και μισθών αλλά και της υπέρμετρης άμεσης και άμεσης φορολογίας.
3.Το παραεμπόριο είναι σοβαρό πρόβλημα για την οικονομία και την κοινωνία, δεν αντιμετωπίζεται όμως σωστά αν δεν κτυπηθεί στην πηγή του που είναι η εισαγωγή στην Ελλάδα, η αποθήκευσή του, η μεταφορά του και τέλος η εμπορία του είτε από πλανόδιους είτε από στεγασμένες επιχειρήσεις.

4.Ο μεγάλος τζίρος και τα μεγάλα έσοδα ανήκουν σε αυτούς που τα εισαγάγουν και τα διακινούν και όχι φυσικά στους πλανόδιους οι οποίοι και αυτοί είναι θύματα άγριας εκμετάλλευσης.

5.Η μείωση των εισοδημάτων και η φτώχεια στρέφει πολλούς καταναλωτές στο πλανόδιο εμπόριο από τη μια ενώ σιγά σιγά βλέπουμε και Έλληνες ως πλανόδιους στο παραεμπόριο.

Όσον αφορά τις διαπιστώσεις και τα ερωτήματα του κ. Κολοσέντα να σημειώσω τα εξής: Σε ένα ευνομούμενο κράτος η τήρηση του νόμου από όλους, η ίση μεταχείριση, η μη αυτοδικία, η μη διάκριση λόγω χρώματος φυλής κλπ είναι απαραίτητες προϋποθέσεις.

Θα πρέπει λοιπόν η αστυνομία και οι ελεγκτικοί μηχανισμοί να αντιμετωπίζουν την παρανομία σε όλες τις εκφάνσεις της και όχι μόνο κυνηγώντας τους πλανόδιους, αλλά να ελέγχουν και άλλα όπως τις πολεοδομικές παραβάσεις, τις υγειονομικές, της ρύπανσης κλπ. από όλους ανεξαιρέτως.

Θα πρέπει η αστυνομία να ασκεί το ρόλο της στην Πιερία έχοντας τον απαραίτητο εξοπλισμό, αυτοκίνητα, καύσιμα κλπ και όχι να στέλνεται τρεις φορές τη βδομάδα στην Χαλκιδική να προστατεύει τους Καναδούς χρυσοθήρες, και πριν από λίγο καιρό καθημερινά στα διόδια, αφήνοντας ανοχύρωτη την Πιερία στο έγκλημα.

Είναι πράγματι ενοχλητικό να σε πιέζουν στην πλαζ οι πλανόδιοι όπως ενοχλητικό και παράνομο είναι η άγρα πελατών, η μουσική μέχρι το πρωί, τα κουνούπια που ακόμα δεν καταπολέμησαν, τα διόδια που μας περικυκλώνουν, η ρύπανση των θαλασσών, η ακριβή βενζίνη όπως και το κυνηγητό των πλανοδίων ανάμεσα στους λουόμενους, ή επικίνδυνες βάσεις των φωτιστικών στον πεζόδρομο της Παραλίας προς Γρέβενη, τα σκουπίδια λίγο παραπάνω, τα ακαθάριστα οικόπεδα, κλπ. κλπ.

Μόνο που οι πλανόδιοι ξένοι είναι δυστυχισμένο άνθρωποι, οι τελευταίοι τροχοί της αμάξης, οι ξένοι που χρειάζονται φιλοξενία και προστασία κατά τον Ξένιο Δία της Αρχαίας Ελλάδας αλλά και κατά την Χριστιανική διδασκαλία, και αύριο αν όχι σήμερα θα είμαστε εμείς οι ίδιοι, οι άνεργοι, οι επαγγελματίες που βάλαμε λουκέτο, τα παιδιά και οι γυναίκες μας πλανόδιοι στον αγώνα για ένα ξεροκόμματο.

Ένα ξεροκόμματο που θα είναι τόσο δυσεύρετο όσο ακολουθείται όλη αυτή η πολιτική του μνημονίου και των περικοπών.

Όσο για το μεταναστευτικό τα πράγματα οι κυβερνήσεις μας τα έκαναν δύσκολα: Γιατί αλήθεια σύμφωνα με την συνθήκη Δουβλίνο 2 θα πρέπει η Ελλάδα και λιγότερο η Ιταλία και η Ισπανία να υποστούν μόνες του όλο το μεταναστευτικό πρόβλημα σαν πρώτες χώρες εισόδου προστατεύοντας αυτές με δικούς τους ή καθόλου πόρους τις άλλες χώρες από το μεταναστευτικό τη στιγμή μάλιστα που οι μετανάστες θέλουν απλά να περάσουν από την Ελλάδα και να πάνε στις άλλες βορειότερες χώρες;

Τελειώνοντας σημειώνω ότι οφείλουμε να είμαστε:

Υπέρ της ανθρωπιάς, υπέρ της νομιμότητας, υπέρ της δικαιοσύνης, υπέρ του αδυνάτου, κατά της αυτοδικίας, υπέρ του να κτυπηθεί το παραεμπόριο, το μαύρο χρήμα, η ανασφάλιστη εργασία, η ξενοφοβία και ο ρατσισμός μα πρώτα από όλα υπέρ στον αγώνα κατά του μνημονίου, κατά της λεηλασίας του εισοδήματος και της υπερφορολόγησης, υπέρ της κατάργησης του μνημονίου, υπέρ της παραγωγικής ανασυγκρότησης της χώρας μας.



Ευχαριστώ για την φιλοξενία και τον διάλογο.