Παρασκευή 6 Ιουλίου 2012

Διαφήμιση ή ειδησεογραφία; Με αφορμή την μη υπογραφή των δελτίων τύπου

Μάγεψε το κοινό η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, παρουσιάζοντας τον «Μεσσία» του Χαίντελ.
Αυτό διαβάσαμε σε μια εφημερίδα και πραγματικά μας ικανοποίησε μια τέτοια επιτυχία μιας και δεν μπορέσαμε να την παρακολουθήσουμε.
Με έκπληξη όμως είδαμε το ίδιο κείμενο (με τα ίδια τυπογραφικά λάθη) και σε άλλες εφημερίδες και πρώτα από όλα σαν δελτίο τύπου στην ιστοσελίδα του Δήμου Κατερίνης.
Έτσι μια πολιτιστική εκδήλωση απομοιώνεται επειδή απλά πουθενά δεν γράφεται ότι το κείμενο είναι ένα δελτίο τύπου του αρμόδιου φορέα ώστε να μπορεί ο κάθε αναγνώστης να αξιολογήσει  την είδηση.
Η  μη υπογραφή των δελτίων τύπου από τα ΜΜΕ είτε γιατί διαβιβάζονται ανυπόγραφα είτε κατ έθιμον είτε υπό μορφή εξυπηρέτησης προς τους εκδότες, υπονομεύει την αξιοπιστία του τύπου αλλά και δημιουργεί σκιές στα όρια μεταξύ διαφήμισης και ειδησεογραφίας.