Ομόφωνο ψήφισμα για τη λειτουργία των διοδίων
τους πλήττει το εισόδημα των πολιτών και αποτελούν ακόμη μια "γροθιά στο στομάχι της
Πιερίας".
Το κείμενο του ψηφίσματος
Η έναρξη λειτουργίας των διοδίων του Αιγινίου τη Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2013 αποτελεί ακόμη μία «γροθιά στο στομάχι της Πιερίας».
Νιώθουμε πραγματικά απογοήτευση, αφού παρά τις προσπάθειές μας για την ανάπτυξη και την εξωστρέφεια, που ευελπιστεί να δώσει ανάσα ζωής στον πληγέντα κατ’ εξακολούθηση επιχειρηματικό κόσμο της Πιερίας, ένα ακόμη εμπόδιο, αυτό των διοδίων, έρχεται να συμβάλλει στην απομόνωση του νομού. Δεν αναφερόμαστε βέβαια μόνο στα διόδια του Αιγινίου, τα οποία παρά τις κατά καιρούς υποσχέσεις και τους αγώνες των Πιεριέων, τελικά τέθηκαν σε λειτουργία. Αναφερόμαστε και στην εφαρμογή είσπραξης αντιτίμου για όλα πλέον τα οχήματα και από τα πλευρικά διόδια της Λεπτοκαρυάς.
Πιστεύουμε ότι είναι περιττό να αναφερθούμε στις επιπτώσεις της λειτουργίας επιπλέον διοδίων στα όρια του νομού Πιερίας, καθώς τα προβλήματα που δημιουργούνται τα έχουμε θίξει και αναδείξει επανειλημμένα και με το παραπάνω. Η διέλευση ενός οδηγού από το νομό θα μένει πλέον αξέχαστη, αφού θα πληρώνει 7 ευρώ και 40 λεπτά για να διατρέξει την εθνική οδό μέχρι τη Θεσσαλονίκη. (Πυργετός = 2 ευρώ, Λεπτοκαρυά = 2 ευρώ, Αιγίνιο = 2,20 ευρώ και Μάλγαρα = 1,20 ευρώ). Το κόστος βέβαια είναι πολύ υψηλότερο για τα μεγαλύτερα οχήματα. Κατά τον ίδιο τρόπο πλήττεται και το εισόδημα των κατοίκων της Πιερίας και αυτό είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου, αφού τα προβλήματα που θα προκύψουν θα είναι αλυσιδωτά και θα επηρεάσουν τόσο τον πρωτογενή και το δευτερογενή όσο και τον τριτογενή τομέα.
Δε θα σταθούμε στα τι, τα πως και τα γιατί μιας σύμβασης που έχει δέσει χειροπόδαρα το ελληνικό κράτος, ούτε τρέφουμε φρούδες ελπίδες πως τα διόδια θα παύσουν να λειτουργούν. Από τη στιγμή που η αρχή έγινε, δύσκολα το ποτάμι γυρίζει πίσω. Αυτό ωστόσο δε σημαίνει πως πρέπει να σταματήσουμε να αγωνιζόμαστε για το καλύτερο. Δε σημαίνει πως έχουν τελειώσει τα περιθώρια διαπραγμάτευσης, που θα μπορέσουν να αποφέρουν σημαντικά οφέλη για την Πιερία και τους κατοίκους της και αυτός πρέπει να είναι ο πρωταρχικός στόχος όλων, μακριά από βαρύγδουπες και άνευ αντικρίσματος υποσχέσεις.
Το Επιμελητήριο Πιερίας βρίσκεται και θα συνεχίσει να βρίσκεται δίπλα σ’ αυτούς που αγωνίζονται για το δίκαιο, ενάντια στο μαρασμό και τον υποβιβασμό της Πιερίας.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΠΙΕΡΙΑΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΗΛΙΑΣ ΧΑΤΖΗΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ
Το κείμενο του ψηφίσματος
Η έναρξη λειτουργίας των διοδίων του Αιγινίου τη Δευτέρα 28 Ιανουαρίου 2013 αποτελεί ακόμη μία «γροθιά στο στομάχι της Πιερίας».
Νιώθουμε πραγματικά απογοήτευση, αφού παρά τις προσπάθειές μας για την ανάπτυξη και την εξωστρέφεια, που ευελπιστεί να δώσει ανάσα ζωής στον πληγέντα κατ’ εξακολούθηση επιχειρηματικό κόσμο της Πιερίας, ένα ακόμη εμπόδιο, αυτό των διοδίων, έρχεται να συμβάλλει στην απομόνωση του νομού. Δεν αναφερόμαστε βέβαια μόνο στα διόδια του Αιγινίου, τα οποία παρά τις κατά καιρούς υποσχέσεις και τους αγώνες των Πιεριέων, τελικά τέθηκαν σε λειτουργία. Αναφερόμαστε και στην εφαρμογή είσπραξης αντιτίμου για όλα πλέον τα οχήματα και από τα πλευρικά διόδια της Λεπτοκαρυάς.
Πιστεύουμε ότι είναι περιττό να αναφερθούμε στις επιπτώσεις της λειτουργίας επιπλέον διοδίων στα όρια του νομού Πιερίας, καθώς τα προβλήματα που δημιουργούνται τα έχουμε θίξει και αναδείξει επανειλημμένα και με το παραπάνω. Η διέλευση ενός οδηγού από το νομό θα μένει πλέον αξέχαστη, αφού θα πληρώνει 7 ευρώ και 40 λεπτά για να διατρέξει την εθνική οδό μέχρι τη Θεσσαλονίκη. (Πυργετός = 2 ευρώ, Λεπτοκαρυά = 2 ευρώ, Αιγίνιο = 2,20 ευρώ και Μάλγαρα = 1,20 ευρώ). Το κόστος βέβαια είναι πολύ υψηλότερο για τα μεγαλύτερα οχήματα. Κατά τον ίδιο τρόπο πλήττεται και το εισόδημα των κατοίκων της Πιερίας και αυτό είναι μόνο η κορυφή του παγόβουνου, αφού τα προβλήματα που θα προκύψουν θα είναι αλυσιδωτά και θα επηρεάσουν τόσο τον πρωτογενή και το δευτερογενή όσο και τον τριτογενή τομέα.
Δε θα σταθούμε στα τι, τα πως και τα γιατί μιας σύμβασης που έχει δέσει χειροπόδαρα το ελληνικό κράτος, ούτε τρέφουμε φρούδες ελπίδες πως τα διόδια θα παύσουν να λειτουργούν. Από τη στιγμή που η αρχή έγινε, δύσκολα το ποτάμι γυρίζει πίσω. Αυτό ωστόσο δε σημαίνει πως πρέπει να σταματήσουμε να αγωνιζόμαστε για το καλύτερο. Δε σημαίνει πως έχουν τελειώσει τα περιθώρια διαπραγμάτευσης, που θα μπορέσουν να αποφέρουν σημαντικά οφέλη για την Πιερία και τους κατοίκους της και αυτός πρέπει να είναι ο πρωταρχικός στόχος όλων, μακριά από βαρύγδουπες και άνευ αντικρίσματος υποσχέσεις.
Το Επιμελητήριο Πιερίας βρίσκεται και θα συνεχίσει να βρίσκεται δίπλα σ’ αυτούς που αγωνίζονται για το δίκαιο, ενάντια στο μαρασμό και τον υποβιβασμό της Πιερίας.
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΟΥ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟΥ ΠΙΕΡΙΑΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΗΛΙΑΣ ΧΑΤΖΗΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ