Στην κατάργηση των ατομικών ερασιτεχνικών αδειών αλιείας αναμένεται να προχωρήσει το
Σύμφωνα με το άρθρο 14 του νέου νομοσχεδίου «Τουριστικά Πλοία και Αλλες Διατάξεις» που έχει κατατεθεί στη Βουλή και την επόμενη εβδομάδα θα συζητηθεί «καταργείται η ατομική ερασιτεχνική άδεια αλιείας καθώς και η υποχρέωση εφοδιασμού των σκαφών ή των επιβαινόντων σε αυτό με την αντίστοιχη ερασιτεχνική αλιείας».
Στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου αναφέρεται ότι στόχος από την εν λόγο ρύθμιση είναι ότι οι υπηρεσίες θαλάσσιου και αλιευτικού τουρισμού θα πρέπει να γίνουν πιο ελκυστικές και ανταγωνιστικές στη χώρα μας, ενώ η κατάργηση της έκδοσης και θεώρησης των ερασιτεχνικών αδειών θαλάσσιας αλιείας, αναμένεται να οδηγήσει στην εξοικονόμηση σημαντικού αριθμού εργατοωρών και προσωπικού για τις Λιμενικές Αρχές, που θα διευκολύνει και θα βελτιώσει το ελεγκτικό τους έργο, ιδίως ως προς τη διέλευση των συνόρων και την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας.
Τονίζεται επιπλέον «ότι η κατάργηση της άδειας σε καμία περίπτωση δεν συνεπάγεται εξαίρεση από την εφαρμογή των υπόλοιπων προβλέψεων της νομοθεσίας σχετικά με την ερασιτεχνική αλιεία, όπως ενδεικτικά: ώρες της ημέρας, εποχές του έτους και περιοχές στις οποίες επιτρέπεται η αλιεία, επιτρεπόμενα εργαλεία, είδη και ποσότητες αλιευμάτων, απαγόρευση πώλησης και γενικά εμπορίας των αλιευμάτων».
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κατά την πρόσφατη παρουσίαση του νομοσχεδίου, τόνισε με την κατάργηση των ερασιτεχνικών αδειών αλιείας θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη του αλιευτικού τουρισμού, ενώ παράλληλα θα υπάρξει μείωση της γραφειοκρατίας στα λιμεναρχεία.
Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας περίπου 85.000 άνθρωποι ετησίως πρέπει να περάσουν από ένα λιμεναρχείο να πληρώσουν ένα παράβολο, να ανανεώσουν την ερασιτεχνική άδεια αλιείας τους και κάθε φορά που πηγαίνουν σε μια άλλη περιοχή να πρέπει να ξαναπάνε στο λιμεναρχείο, να θεωρήσουν την άδεια τους και να τους επιτραπεί να κάνουν ερασιτεχνική αλιεία στη ζώνη την οποία επιβλέπει το συγκεκριμένο λιμεναρχείο. Αλλιώς υπόκειται στις συνέπειες του νόμου και έχει σημαντικά πρόστιμα.
Οδοιπορικά σε λιμενικούς
Στο ίιδο νομοσχέδιο προβλέπεται και η μερήσια αποζημίωση για τα στελέχη του σώματος που υπηρετούν σε σκάφη αλλά και καταβολή οδοιπορικών εξόδων σε λιμενικούς που μετακινούνται στο εσωτερικό ή το εξωτερικό με πρωτοβουλία της υπηρεσίας.
Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας η συγκεκριμένη διάταξη της ημερήσιας αποζημίωσης που είχε καταργηθεί από το 2006, κατοχυρώνει θεσμικά το δικαίωμα αποζημίωσης για τα στελέχη του λιμενικού που είναι υποχρεωμένα να βρίσκονται σε εικοσιτετράωρη επαγρύπνηση σε σκάφη για την αποτελεσματική άσκηση των καθηκόντων τους, εκτελώντας τακτικές και έκτακτες περιπολίες με σκοπό την πάταξη του οργανωμένου εγκλήματος στο θαλάσσιο χώρο και την προστασία των θαλάσσιων συνόρων.
Παράλληλα, θεσμοθετείται η καταβολή οδοιπορικών εξόδων στα στελέχη του σώματος που βαρύνουν τον προϋπολογισμό εξόδων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, εφόσον μετακινούνται με πρωτοβουλία της Υπηρεσίας στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό.
Επίσης στο ίδιο νομοσχέδιο δίνεται η δυνατότητα για τους δοκίμους Αξιωματικούς, Υπαξιωματικούς Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής και τους Λιμενοφύλακες, των οποίων η φοίτηση στις αντίστοιχες παραγωγικές σχολές, διακόπτεται λόγω σωματικής ανικανότητας που προήλθε από νόσο, πάθηση ή βλάβη κατά την εκτέλεση υπηρεσίας, να μετατάσσονται σε υπηρεσία γραφείου.
Η Πανελλήνια Ένωση Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού Σώματος σε κοινή ανακοίνωσή τους χαρακτηρίζουν θετική εξέλιξη την ημερήσια αποζημίωση και την καταβολή οδοιπορικών εξόδων στα στελέχη του λιμενικού.
Ωστόσο παράλληλα εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους γιατί δεν αντιμετωπίζονται ταυτόχρονα οι υποχρεώσεις τις πολιτείας για τα οφειλόμενα παρελθόντων ετών, προκαλώντας ερωτηματικά για δημιουργία «τετελεσμένων».
Θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε την συνολική αντιμετώπιση του προβλήματος καταβάλλοντας, κάθε δυνατή προσπάθεια επίλυσής του, έως την τελευταία στιγμή ψήφισής του τονίζεται στην ανακοίνωση της ΠΕΑΛΣ και της ΠΟΕΠΛΣ.
Στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο «εντοπίζουμε διατάξεις για το προσωπικό του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. οι οποίες τροποποιούν και θεσπίζουν διατάξεις οι οποίες κινούνται στην σωστή κατεύθυνση» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Αττικής Πειραιά και Νήσων και υπογραμμίζει ότι διάφοροι τακτικισμοί και στείρα άρνηση που εδράζονται σε συνδικαλιστικές ακροβασίες, δε χωρούν, ιδιαίτερα, στην παρούσα συγκυρία που βιώνει η χώρα.
υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου, ενώ περίπου 850 λιμενικοί αναμένεται να αποδεσμευθούν από τη συγκεκριμένη διαδικασία από τα λιμεναρχεία όλης της χώρας, προκειμένου να απασχοληθούν σε ελεγκτικούς μηχανισμούς και σε άλλες μάχιμες υπηρεσίες.
Σύμφωνα με το άρθρο 14 του νέου νομοσχεδίου «Τουριστικά Πλοία και Αλλες Διατάξεις» που έχει κατατεθεί στη Βουλή και την επόμενη εβδομάδα θα συζητηθεί «καταργείται η ατομική ερασιτεχνική άδεια αλιείας καθώς και η υποχρέωση εφοδιασμού των σκαφών ή των επιβαινόντων σε αυτό με την αντίστοιχη ερασιτεχνική αλιείας».
Στην αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου αναφέρεται ότι στόχος από την εν λόγο ρύθμιση είναι ότι οι υπηρεσίες θαλάσσιου και αλιευτικού τουρισμού θα πρέπει να γίνουν πιο ελκυστικές και ανταγωνιστικές στη χώρα μας, ενώ η κατάργηση της έκδοσης και θεώρησης των ερασιτεχνικών αδειών θαλάσσιας αλιείας, αναμένεται να οδηγήσει στην εξοικονόμηση σημαντικού αριθμού εργατοωρών και προσωπικού για τις Λιμενικές Αρχές, που θα διευκολύνει και θα βελτιώσει το ελεγκτικό τους έργο, ιδίως ως προς τη διέλευση των συνόρων και την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας.
Τονίζεται επιπλέον «ότι η κατάργηση της άδειας σε καμία περίπτωση δεν συνεπάγεται εξαίρεση από την εφαρμογή των υπόλοιπων προβλέψεων της νομοθεσίας σχετικά με την ερασιτεχνική αλιεία, όπως ενδεικτικά: ώρες της ημέρας, εποχές του έτους και περιοχές στις οποίες επιτρέπεται η αλιεία, επιτρεπόμενα εργαλεία, είδη και ποσότητες αλιευμάτων, απαγόρευση πώλησης και γενικά εμπορίας των αλιευμάτων».
Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κατά την πρόσφατη παρουσίαση του νομοσχεδίου, τόνισε με την κατάργηση των ερασιτεχνικών αδειών αλιείας θα δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για την ανάπτυξη του αλιευτικού τουρισμού, ενώ παράλληλα θα υπάρξει μείωση της γραφειοκρατίας στα λιμεναρχεία.
Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας περίπου 85.000 άνθρωποι ετησίως πρέπει να περάσουν από ένα λιμεναρχείο να πληρώσουν ένα παράβολο, να ανανεώσουν την ερασιτεχνική άδεια αλιείας τους και κάθε φορά που πηγαίνουν σε μια άλλη περιοχή να πρέπει να ξαναπάνε στο λιμεναρχείο, να θεωρήσουν την άδεια τους και να τους επιτραπεί να κάνουν ερασιτεχνική αλιεία στη ζώνη την οποία επιβλέπει το συγκεκριμένο λιμεναρχείο. Αλλιώς υπόκειται στις συνέπειες του νόμου και έχει σημαντικά πρόστιμα.
Οδοιπορικά σε λιμενικούς
Στο ίιδο νομοσχέδιο προβλέπεται και η μερήσια αποζημίωση για τα στελέχη του σώματος που υπηρετούν σε σκάφη αλλά και καταβολή οδοιπορικών εξόδων σε λιμενικούς που μετακινούνται στο εσωτερικό ή το εξωτερικό με πρωτοβουλία της υπηρεσίας.
Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας η συγκεκριμένη διάταξη της ημερήσιας αποζημίωσης που είχε καταργηθεί από το 2006, κατοχυρώνει θεσμικά το δικαίωμα αποζημίωσης για τα στελέχη του λιμενικού που είναι υποχρεωμένα να βρίσκονται σε εικοσιτετράωρη επαγρύπνηση σε σκάφη για την αποτελεσματική άσκηση των καθηκόντων τους, εκτελώντας τακτικές και έκτακτες περιπολίες με σκοπό την πάταξη του οργανωμένου εγκλήματος στο θαλάσσιο χώρο και την προστασία των θαλάσσιων συνόρων.
Παράλληλα, θεσμοθετείται η καταβολή οδοιπορικών εξόδων στα στελέχη του σώματος που βαρύνουν τον προϋπολογισμό εξόδων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου, εφόσον μετακινούνται με πρωτοβουλία της Υπηρεσίας στο εσωτερικό ή στο εξωτερικό.
Επίσης στο ίδιο νομοσχέδιο δίνεται η δυνατότητα για τους δοκίμους Αξιωματικούς, Υπαξιωματικούς Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής και τους Λιμενοφύλακες, των οποίων η φοίτηση στις αντίστοιχες παραγωγικές σχολές, διακόπτεται λόγω σωματικής ανικανότητας που προήλθε από νόσο, πάθηση ή βλάβη κατά την εκτέλεση υπηρεσίας, να μετατάσσονται σε υπηρεσία γραφείου.
Η Πανελλήνια Ένωση Αξιωματικών Λιμενικού Σώματος Ελληνικής Ακτοφυλακής και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ενώσεων Προσωπικού Λιμενικού Σώματος σε κοινή ανακοίνωσή τους χαρακτηρίζουν θετική εξέλιξη την ημερήσια αποζημίωση και την καταβολή οδοιπορικών εξόδων στα στελέχη του λιμενικού.
Ωστόσο παράλληλα εκφράζουν τη δυσαρέσκειά τους γιατί δεν αντιμετωπίζονται ταυτόχρονα οι υποχρεώσεις τις πολιτείας για τα οφειλόμενα παρελθόντων ετών, προκαλώντας ερωτηματικά για δημιουργία «τετελεσμένων».
Θα συνεχίσουμε να διεκδικούμε την συνολική αντιμετώπιση του προβλήματος καταβάλλοντας, κάθε δυνατή προσπάθεια επίλυσής του, έως την τελευταία στιγμή ψήφισής του τονίζεται στην ανακοίνωση της ΠΕΑΛΣ και της ΠΟΕΠΛΣ.
Στο συγκεκριμένο νομοσχέδιο «εντοπίζουμε διατάξεις για το προσωπικό του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. οι οποίες τροποποιούν και θεσπίζουν διατάξεις οι οποίες κινούνται στην σωστή κατεύθυνση» αναφέρει σε ανακοίνωσή της η Ένωση Προσωπικού Λιμενικού Σώματος Αττικής Πειραιά και Νήσων και υπογραμμίζει ότι διάφοροι τακτικισμοί και στείρα άρνηση που εδράζονται σε συνδικαλιστικές ακροβασίες, δε χωρούν, ιδιαίτερα, στην παρούσα συγκυρία που βιώνει η χώρα.
εθνος