ieronymos.jpg
Κονταροχτυπήθηκε με τη λογική, τη σοβαρότητα και την παράδοση που λέει πως υπηρετεί ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος μιλώντας στον Αλέξη Παπαχελά (ΣΚΑΪ). Οσοι δεν έχουν βγάλει από το μυαλό τους τον Χριστόδουλο πρέπει να χάρηκαν βλέποντας τον προκαθήμενο να ακολουθεί τη γραμμή του προκατόχου του, χρησιμοποιώντας βεβαίως πιο ήπια γλώσσα -φοβάμαι πως μόνο εκεί διαφέρουν πια.
Είπε, λοιπόν, ανάμεσα στα άλλα:
■ «Προβληματικός ο υπουργός Παιδείας Νίκος Φίλης».
● Να σπεύσει λοιπόν να εξομολογηθεί αν είναι πιστός ή να ζητήσει βοήθεια από ψυχαναλυτή αν είναι άθεος, αγνωστικιστής ή άθρησκος.
■ «Ποιο λόγο έχει ο πρωθυπουργός, η Αριστερά, ο κομμουνισμός να έχει λόγο στα εκκλησιαστικά πράγματα;».
● Ωστε έτσι, άγιε Πατέρα; Εσείς να παρεμβαίνετε σε θέματα που δεν σας αφορούν, να ξορκίζετε το ενδεχόμενο χωρισμού Κράτους-Εκκλησίας, αφού, όπως λέτε, «πώς να χωριστεί η μητέρα από το παιδί της», αλλά ούτε ο πρωθυπουργός ούτε τα αριστερά κόμματα έχουν καμιά δουλειά με τα θέματα της Εκκλησίας.
Πολύ βολικό. Ξέρετε, αυτοί είναι εκλεγμένοι, εσείς όχι. Αυτοί μπορούν να πάνε σπίτια τους αν έτσι θελήσει ο λαός, εσείς όμως είστε ισόβιοι είτε σας εγκρίνει το πλήρωμα της Εκκλησίας είτε όχι.
■ «Ο τόπος μας προχωράει από στιγμή σε στιγμή στον αποχριστιανισμό και τον αφελληνισμό. Γίνεται απόπειρα αλλοίωσης από κέντρα».
● Μήπως να μας λέγατε ποια είναι αυτά τα κέντρα που βυσσοδομούν εναντίον του ελληνικού έθνους και του χριστιανισμού (της ορθοδοξίας μάλλον θα εννοούσατε);
Παρακαλώ, όμως, να μας πείτε κάτι φρέσκο και τεκμηριωμένο και όχι τα γνωστά κλισέ για τους Εβραίους και τον Σόρος. Βάζετε στην ομάδα των συνωμοτών και τη Δύση, όπως πίστευε και ο Χριστόδουλος;
Αν είναι έτσι, να φύγουμε από την ευρωζώνη, από την Ευρωπαϊκή Ενωση και το ΝΑΤΟ. Θα χάσει λεφτά όμως η Εκκλησία.
■ «Ο μουσουλμάνος δεν αφομοιώνεται από τον Ελληνα. Μόνον εμείς θα πάμε προς τα ’κεί και όχι αυτοί προς εμάς».
● Μην τα λέτε αυτά, σεβασμιότατε, γιατί θα μπει κάποιος στον πειρασμό να σκεφτεί ότι για να πηγαίνουμε εμείς προς αυτούς και να μην έρχονται αυτοί προς εμάς μπορεί να διαθέτουν πιο λυσιμέριμνες ιδέες και για το εδώ και για το επέκεινα.
■ «Θα μπορούσε να αναβληθεί η ανέγερση του τζαμιού».
● Και πού θα θρησκεύονται οι χιλιάδες μουσουλμάνοι -περαστικοί ή μόνιμοι; Σε υπόγεια, σε τρώγλες, στο ύπαιθρο; Δεν μοιάζει και πολύ ανθρωπιστικό αυτό.
Εκείνη η φράση παρακαταθήκη του Ιησού «αγαπάτε αλλήλους» ισχύει; Ή μήπως έχουμε πάει (με κάποια απόφαση της Ιεράς Συνόδου ενδεχομένως) στο «αγαπάτε μόνο τους ομοδόξους»;
■ «Ούτε ακραίους έχουμε στην Εκκλησία ούτε Ταλιμπάν».
● Αρκετούς θα μπορούσαμε να δείξουμε, αλλά ας μείνουμε στην πιο εμβληματική περίπτωση αυτού του ρεύματος, τον Αμβρόσιο.
■ «Ο Αμβρόσιος αυτά που επισημαίνει δεν είναι λάθη, αλλά δεν είναι αυτός ο κατάλληλος τρόπος για να εκφράζεται ένας ποιμένας».
● Μάλιστα. Δηλαδή, οι κατάρες (π.χ. «να του κοπεί το χέρι») που εκτοξεύει εναντίον όσων θεωρεί εχθρούς είναι τρόπος και όχι ουσία;
Εκείνο το «όστις βούλεται» -κι αυτό παρακαταθήκη του Ιησού- το έχετε διαγράψει;
ΑΝΑΓΩΓΑ
Μιλώντας στο Bloomberg ο επιχειρηματίας Ευάγγελος Μυτιληναίος είπε ότι «μετά το δημοψήφισμα του περασμένου καλοκαιριού είχαμε μια νέα, καλύτερη κυβέρνηση, που προσπαθεί περισσότερο από την προηγούμενη να ανταποκριθεί στην πραγματικότητα».
Την ίδια μέρα ο αρχηγός της Νέας Δημοκρατίας Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε ότι «η Ελλάδα μοιάζει με ρημαγμένη χώρα, η ύφεση συνεχίζεται, οι επενδυτές την εγκαταλείπουν, τα λουκέτα στις επιχειρήσεις πολλαπλασιάζονται, οι εργαζόμενοι βρίσκονται στον δρόμο».
Ενας σημαντικός παράγοντας της αστικής τάξης και ο αρχηγός του κόμματος της αστικής τάξης σε διαφορετικό μήκος κύματος.
http://www.efsyn.gr/arthro/alliloyia