Τετάρτη 2 Νοεμβρίου 2016

Ισπανία: Απεργία από τις σχολικές εργασίες αποφάσισαν οι γονείς των μαθητών

«Στείρα γνώση»

 
Ο μέσος μαθητής στην Ισπανία αφιερώνει 6,5 ώρες την 
εβδομάδα για εργασίες στο σπίτι (Φωτογραφία: CC0 )

Μαδρίτη
Η μεγαλύτερη ένωση γονέων και κηδεμόνων της Ισπανίας κάλεσε σήμερα τα μέλη της να απεργήσουν από τις... σχολικές εργασίες όλο τον Νοέμβριο, θεωρώντας ότι ο υπερβολικός φόρτος εργασίας των παιδιών καταστρέφει τη ζωή τους, χωρίς να βελτιώνει τις επιδόσεις τους στο σχολείο.Η ιδιότυπη απεργία κηρύχθηκε από την ισπανική Συνομοσπονδία Ενώσεων Πατέρων και Μητέρων Μαθητών (CEAPA) και ισχύει για όλα τα Σαββατοκύριακα του μήνα. Η CEAPA εκπροσωπείται σε 12.000 από τα 18.000 δημόσια σχολεία όπου φοιτούν μαθητές ηλικίας από 6 έως 18 ετών.

Ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας Χοσέ Λουίς Πάθος εξήγησε στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι η CEAPA είναι «απολύτως πεπεισμένη ότι οι σχολικές εργασίες είναι επιζήμιες» επειδή δυσχεραίνουν την ολοκληρωμένη ανάπτυξη των παιδιών καθώς προσφέρουν μόνο καθαρά «ακαδημαϊκές» γνώσεις.

Η Ισπανία βρίσκεται στην πέμπτη θέση μεταξύ 38 χωρών σε ό,τι αφορά τον όγκο των σχολικών εργασιών που δίνονται στους μαθητές για το σπίτι. Περισσότερες εργασίες αναλαμβάνουν μόνο οι μαθητές στη Ρωσία, την Ιταλία, την Ιρλανδία και την Πολωνία, σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση του Οργανισμού Οικονομικής Συνεργασίας και Ανάπτυξης.

Ωστόσο οι επιδόσεις των Ισπανών μαθητών στα μαθηματικά, την ανάγνωση και τις επιστήμες δεν φτάνουν ούτε καν τον μέσο όρο των συνομηλίκων τους σε άλλες χώρες, καταλήγει η έκθεση Evaluation Pisa. Επιπλέον, το ποσοστό των μαθητών που εγκαταλείπουν το σχολείο είναι διπλάσιο σε σύγκριση με των άλλων χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Από την άλλη πλευρά, τα παιδιά στη Φινλανδία ή τη Νότια Κορέα έχουν καλές επιδόσεις μολονότι ο χρόνος που απαιτείται για να ολοκληρώσουν τις εργασίες που τους δίνονται για το σπίτι δεν ξεπερνούν τις 3 ώρες την εβδομάδα -στην Ισπανία είναι 6,5 ώρες και ο μέσος όρος στις χώρες του ΟΟΣΑ 4,9 ώρες.

«Δεν θα πρέπει να μαθαίνουμε στα παιδιά να παπαγαλίζουν αλλά να χειρίζονται τις πληροφορίες, να αναπτύσσουν κριτική σκέψη, να μπορούν να ξεχωρίζουν τις σωστές από τις λάθος πληροφορίες» είπε ο Πάθος, τονίζοντας ότι «η κοινωνία έχει αλλάξει σε βάθος αλλά η ατμόσφαιρα στις σχολικές αίθουσες παραμένει η ίδια».

Newsroom ΔΟΛ, με πληροφορίες από ΑΠΕ/Γαλλικό