ενοικίου που καταβάλλεται από την ΣΕΠ Α.Ε. για τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιά, μέχρι την
Παρασκευή, που υπεγράφη το «πρακτικό διαδικασίας φιλικής διευθέτησης παραχώρησης» για την νέα επένδυση της Cosco.
«Είναι πολύ δύσκολο ο ΟΛΠ να αποδεχτεί το αίτημα της ΣΕΠ Α.Ε. για μείωση ή κατάργηση του εγγυημένου ανταλλάγματος», είχε πει στα τέλη Ιουλίου ο υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ενώ κύκλοι του ΟΛΠ τόνιζαν ότι το «εγγυημένο αντάλλαγμα δεν θα πειραχτεί, θα παραμείνει όπως είναι στην αρχική σύμβαση παραχώρησης».
Παρόλα αυτά, όπως γράφει η Εφημερίδα των Συντακτών, η καταβολή του εγγυημένου ανταλλάγματος δεν καταργείται αλλά αναστέλλεται «δεδομένων της αύξησης της δυναμικότητας και των παρεπόμενων ωφελειών για τον ΟΛΠ, και θα συνδεθεί με το ΑΕΠ, μέχρις ότου το ΑΕΠ ανέλθει στο επίπεδο του 2008, +2% ετησίως».
Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η Εφ.Συν. ο ίδιος ο πρωθυπουργός,Αντώνης Σαμαράς, επιθυμούσε διακαώς να κλείσει η συμφωνία με την Cosco, που έχει εκφράσει εδώ και καιρό την επιθυμία να αγοράσει μετοχές στον ΟΛΠ.
«Δεν είναι τυχαίο εξάλλου πως την προηγουμένη της υπογραφής του πρακτικού διέρρευσε ότι ο Αντ. Σαμαράς κάλεσε στο γραφείο του τον υπουργό Ναυτιλίας Μιλτ. Βαρβιτσιώτη και του ζήτησε να ετοιμάσει χρονοδιάγραμμα ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ μέσω πώλησης μετοχών, παρακάμπτοντας το ΤΑΙΠΕΔ», γράφει η εφημερίδα.
Παρόλα αυτά, ο πρόεδρος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης, μετά την υπογραφή του πρακτικού σχολίασε ότι η κινεζική επένδυση ύψους 230 εκατομμυρίων ευρώ αυξάνει την περιουσία του Δημοσίου, τα έσοδα του ΟΛΠ και καθιστά το λιμάνι του Πειραιά ένα από τα σημαντικότερα της Ευρώπης.
«Για την ανάπτυξη του λιμενικού συστήματος της χώρας ένας μόνο ευρωπαϊκός δρόμος υπάρχει: η μεγέθυνσή τους μέσα από συνενώσεις και η εφαρμογή της πολιτικής των παραχωρήσεων», είπε, διαχωρίζοντας την θέση του από τις πωλήσεις μετοχών, ενώ μιλώντας στο Mega ανέφερε πως «την αγελάδα που βγάζει γάλα δεν την σφάζεις. Το ξέρει και ο τελευταίος αγρότης».
Στην υπογραφή του πρακτικού, αντέδρασε ο ΣΥΡΙΖΑ, με τον βουλευτή, Θοδωρή Δρίτσα, να σχολιάζει πως «το άσπρο μαύρο επιχειρεί να παρουσιάσει το πρακτικό που υπεγράφη ανάμεσα στον ΟΛΠ και στη ΣΕΠ και να παραπλανήσει την ελληνική κοινωνία».
«Στην πραγματικότητα πρόκειται για ανοιχτή ανατροπή ακόμα και της ήδη χαριστικής σύμβασης με την οποία η Cosco εγκαταστάθηκε στο λιμάνι του Πειραιά» τονίζει ο βουλευτής και προσθέτει πως «η νέα επένδυση της Cosco, όπως και η παλιά, ωφελεί κατά προκλητικό τρόπο την ίδια και ελάχιστα συνεισφέρει σε προστιθέμενη αξία και σε θέσεις εργασίας την ελληνική οικονομία και την ελληνική κοινωνία».
«Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αποδέχεται τέτοιες χαριστικές συμφωνίες. Έτσι κι αλλιώς, πρόκειται για μια νέα σύμβαση, και μάλιστα χωρίς διεθνή διαγωνισμό, την οποία η κυβέρνηση οφείλει υποχρεωτικά να φέρει στη Βουλή προς έγκριση», συμπληρώνει ο κ. Δρίτσας.
Την αντίδρασή τους εξέφρασαν και η ΟΜΥΛΕ και οι λιμενεργάτες κάνοντας λόγο για«απαράδεκτο φιλικό διακανονισμό» καταγγέλλοντας την κυβέρνηση ότι «παραχωρεί χωρίς διαγωνιστική διαδικασία το δυτικό μέτωπο του λιμανιού ως πανωπροίκι στην Cosco με την ουσιαστική κατάργηση του εγγυημένου τιμήματος που προβλέπει η αρχική σύμβαση προχωρώντας σε ακόμη μια χαριστική πράξη προς την εταιρία. Οδηγούμαστε σ’ ένα καθεστώς όπου η Cosco θα μεταβληθεί σε ιδιοκτήτη και ταυτόχρονα ενοικιαστή του ΟΛΠ».
Οι εργαζόμενοι του λιμανιού του Πειραιά ανέφεραν επίσης ότι θα εξετάσουν όλα όσα υπεγράφησαν για την νομιμότητά τους.
«Είναι πολύ δύσκολο ο ΟΛΠ να αποδεχτεί το αίτημα της ΣΕΠ Α.Ε. για μείωση ή κατάργηση του εγγυημένου ανταλλάγματος», είχε πει στα τέλη Ιουλίου ο υπουργός Ναυτιλίας, Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ενώ κύκλοι του ΟΛΠ τόνιζαν ότι το «εγγυημένο αντάλλαγμα δεν θα πειραχτεί, θα παραμείνει όπως είναι στην αρχική σύμβαση παραχώρησης».
Παρόλα αυτά, όπως γράφει η Εφημερίδα των Συντακτών, η καταβολή του εγγυημένου ανταλλάγματος δεν καταργείται αλλά αναστέλλεται «δεδομένων της αύξησης της δυναμικότητας και των παρεπόμενων ωφελειών για τον ΟΛΠ, και θα συνδεθεί με το ΑΕΠ, μέχρις ότου το ΑΕΠ ανέλθει στο επίπεδο του 2008, +2% ετησίως».
Σύμφωνα με πληροφορίες που επικαλείται η Εφ.Συν. ο ίδιος ο πρωθυπουργός,Αντώνης Σαμαράς, επιθυμούσε διακαώς να κλείσει η συμφωνία με την Cosco, που έχει εκφράσει εδώ και καιρό την επιθυμία να αγοράσει μετοχές στον ΟΛΠ.
«Δεν είναι τυχαίο εξάλλου πως την προηγουμένη της υπογραφής του πρακτικού διέρρευσε ότι ο Αντ. Σαμαράς κάλεσε στο γραφείο του τον υπουργό Ναυτιλίας Μιλτ. Βαρβιτσιώτη και του ζήτησε να ετοιμάσει χρονοδιάγραμμα ιδιωτικοποίησης του ΟΛΠ μέσω πώλησης μετοχών, παρακάμπτοντας το ΤΑΙΠΕΔ», γράφει η εφημερίδα.
Παρόλα αυτά, ο πρόεδρος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης, μετά την υπογραφή του πρακτικού σχολίασε ότι η κινεζική επένδυση ύψους 230 εκατομμυρίων ευρώ αυξάνει την περιουσία του Δημοσίου, τα έσοδα του ΟΛΠ και καθιστά το λιμάνι του Πειραιά ένα από τα σημαντικότερα της Ευρώπης.
«Για την ανάπτυξη του λιμενικού συστήματος της χώρας ένας μόνο ευρωπαϊκός δρόμος υπάρχει: η μεγέθυνσή τους μέσα από συνενώσεις και η εφαρμογή της πολιτικής των παραχωρήσεων», είπε, διαχωρίζοντας την θέση του από τις πωλήσεις μετοχών, ενώ μιλώντας στο Mega ανέφερε πως «την αγελάδα που βγάζει γάλα δεν την σφάζεις. Το ξέρει και ο τελευταίος αγρότης».
Στην υπογραφή του πρακτικού, αντέδρασε ο ΣΥΡΙΖΑ, με τον βουλευτή, Θοδωρή Δρίτσα, να σχολιάζει πως «το άσπρο μαύρο επιχειρεί να παρουσιάσει το πρακτικό που υπεγράφη ανάμεσα στον ΟΛΠ και στη ΣΕΠ και να παραπλανήσει την ελληνική κοινωνία».
«Στην πραγματικότητα πρόκειται για ανοιχτή ανατροπή ακόμα και της ήδη χαριστικής σύμβασης με την οποία η Cosco εγκαταστάθηκε στο λιμάνι του Πειραιά» τονίζει ο βουλευτής και προσθέτει πως «η νέα επένδυση της Cosco, όπως και η παλιά, ωφελεί κατά προκλητικό τρόπο την ίδια και ελάχιστα συνεισφέρει σε προστιθέμενη αξία και σε θέσεις εργασίας την ελληνική οικονομία και την ελληνική κοινωνία».
«Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν αποδέχεται τέτοιες χαριστικές συμφωνίες. Έτσι κι αλλιώς, πρόκειται για μια νέα σύμβαση, και μάλιστα χωρίς διεθνή διαγωνισμό, την οποία η κυβέρνηση οφείλει υποχρεωτικά να φέρει στη Βουλή προς έγκριση», συμπληρώνει ο κ. Δρίτσας.
Την αντίδρασή τους εξέφρασαν και η ΟΜΥΛΕ και οι λιμενεργάτες κάνοντας λόγο για«απαράδεκτο φιλικό διακανονισμό» καταγγέλλοντας την κυβέρνηση ότι «παραχωρεί χωρίς διαγωνιστική διαδικασία το δυτικό μέτωπο του λιμανιού ως πανωπροίκι στην Cosco με την ουσιαστική κατάργηση του εγγυημένου τιμήματος που προβλέπει η αρχική σύμβαση προχωρώντας σε ακόμη μια χαριστική πράξη προς την εταιρία. Οδηγούμαστε σ’ ένα καθεστώς όπου η Cosco θα μεταβληθεί σε ιδιοκτήτη και ταυτόχρονα ενοικιαστή του ΟΛΠ».
Οι εργαζόμενοι του λιμανιού του Πειραιά ανέφεραν επίσης ότι θα εξετάσουν όλα όσα υπεγράφησαν για την νομιμότητά τους.
tvxs