Τετάρτη 24 Ιουλίου 2013

Καταργήσεις και συγχωνεύσεις δημοτικών και νηπιαγωγείων


Την κατάργηση και συγχώνευση δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων σε όλη τη χώρα 
ανακοίνωσε το υπουργείο Παιδείας με σχετική απόφαση που υπεγράφη από τον υπουργό 
Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο και δόθηκε την Τετάρτη στη δημοσιότητα.

Ειδικότερα προβλέπεται η κατάργηση από Σεπτέμβριο 118 δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων (31 δημοτικά και 87 νηπιαγωγεία), ενώ συγχωνεύονται 17 δημοτικά σχολεία και 12 νηπιαγωγεία. Το υπουργείο προχωρά και στην ίδρυση τριών δημοτικών και δύο νηπιαγωγείων, τα οποία θα επανδρώσει με εκπαιδευτικούς όταν τελικά λειτουργήσουν οι σχολικές μονάδες.Επιπλέον υποβιβάζονται σε θέσεις πέντε νηπιαγωγεία και 34 δημοτικά σχολεία, ενώ προάγονται δύο δημοτικά, στα οποία όμως δεν θα δοθούν επιπλέον οργανικές θέσεις μέχρι να ολοκληρωθούν οι εργασίες κατασκευής των κτιρίων, οπότε και θα επαναπροσδιοριστεί η οργανικότητα των σχολικών μονάδων με βάση τους μαθητές που θα φοιτήσουν εκεί.

Σύμφωνα με το υπουργείο από τις καταργήσεις-συγχωνεύσεις θα εξοικονομηθούν 76.000 ευρώ για το 2013 -αφού οι αλλαγές υλοποιούνται σχεδόν στα μισά του οικονομικού έτους- ενώ από το 2014 η εξοικονόμηση πόρων θα ανέλθει στις 228.000 ευρώ.


Open publication - Free publishing

Εν τω μεταξύ από σήμερα Τετάρτη καταργούνται και επίσημα οι 50 ειδικότητες του τεχνολογικού λυκείου με τους εκπαιδευτικούς να τίθενται σε καθεστώς διαθεσιμότητας, η οποία ισχύει ήδη από τη Δευτέρα 22 Ιουλίου.

Η κατάργηση των ειδικοτήτων υλοποιείται με την δημοσίευση του ΦΕΚ, με το άρθρο 82 του νόμου 4127/2013. Οι καθηγητές που εξαιρούνται, καθώς και οι κάτοχοι μεταπτυχιακού ή διδακτορικού διπλώματος μετατάσσονται στην εγγύτερη Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, σε προσωποπαγείς θέσεις διοικητικού προσωπικού της ίδιας κατηγορίας. Οι μαθητές της Γ' τάξης των ΕΠΑΛ και της Β' τάξης των ΕΠΑΣ θα συνεχίσουν κανονικά την ειδικότητα τους με ωρομίσθιο προσωπικό.

Για την επόμενη σχολική χρονιά ο ποσοτικός προσδιορισμός των κενών θέσεων στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, καθώς και ο υπολογισμός του πλεονάζοντος εκπαιδευτικού προσωπικού που πρόκειται να μετατεθεί ανά ειδικότητα και Διεύθυνση Εκπαίδευσης, υλοποιείται με διαπιστωτική πράξη του υπουργείου, έπειτα από εισήγηση της γενικής διεύθυνσης προσωπικού πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με βάση την επεξεργασία και τον συσχετισμό των στοιχείων που έχουν καταχωρηθεί από τους κατά τόπους διευθυντές εκπαίδευσης.

Ο υπουργός Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλος μιλώντας στο ραδιοσταθμό «Αθήνα 9,84» δήλωσε πως «η οριζόντια περικοπή αφορούσε αριθμούς οι οποίοι ήταν εξωπραγματικοί για το υπουργείο Παιδείας, διότι απλά θα διέλυαν το εκπαιδευτικό σύστημα. Εμείς με το σχέδιο αξιολόγησης δομών και διαδικασιών και των κεντρικών υπηρεσιών, καταλήξαμε και αποδείξαμε στο υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης και στην τρόικα, ότι οι άνθρωποι που μπορεί να συζητηθεί να τεθούν σε διαθεσιμότητα, δεν γίνεται να υπερβαίνουν τις 2.000».

Όπως είπε την Πέμπτη θα ανακοινωθεί με ποιο τρόπο «θα μπορέσουν να απορροφηθούν καθηγητές ειδικοτήτων που καταργήθηκαν είτε σε μονάδες του υπουργείου Υγείας, είτε ως ωρομίσθιοι στα δημόσια ΙΕΚ, ή σε άλλες ειδικότητες όπως αισθητικής, κομμωτικής, που υπάρχει δυνατότητα άσκησης ελεύθερου επαγγέλματος, αλλά και σε διοικητικές υπηρεσίες».

Ο υπουργός ανακοίνωσε πως έχει εγκριθεί το «staffing plan» και «οι 151.000 εκπαιδευτικοί σήμερα έχουν διασφαλίσει την εργασία τους και απρόσκοπτα μπορούν να αφοσιωθούν στο έργο τους. Είναι προσωπική μου δέσμευση, αλλά και της κυβέρνησης, πλέον». Όσον αφορά την τριτοβάθμια εκπαίδευση τόνισε πως «τα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ θα πρέπει να αξιολογήσουν τις διοικητικές τους διαδικασίες και να μας αποδείξουν ότι χρειάζεται ο αριθμός των διοικητικών υπαλλήλων που έχουν». «Δέκα χιλιάδες διοικητικοί υπάλληλοι με 12 χιλιάδες καθηγητές», είπε χαρακτηριστικά.