Σάββατο, 28 Ιουνίου 2014

«Λάθος αλγόριθμος», όπως «λάθος πολλαπλασιαστής»



Το Ποντίκι Web


Θυμάστε τον «λάθος πολλαπλασιαστή», σύμφωνα με τον οποίον υποτίθεται το ΔΝΤ δεν υπολόγισε σωστά τις τραγικές επιπτώσεις των μέτρων λιτότητας στην ελληνική κοινωνία;

Έτσι το υπουργείο Παιδείας ανακάλυψε τον «λάθος αλγόριθμο», ο οποίος οδήγησε σε μαζικό «κόψιμο» μαθητών της Α’ Λυκείου που εξετάστηκαν με βάση το σύστημα της «τράπεζας θεμάτων».

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με το υπουργείο, το λάθος εντοπίστηκε στον αλγόριθμο που χρησιμοποιούσαν οι διορθωτές για τη βαθμολόγηση των γραπτών και είχε ως αποτέλεσμα πολλοί μαθητές να βαθμολογηθούν με κάτω από τη βάση. Κατόπιν αυτού, οι διορθωτές κλήθηκαν να προχωρήσουν στην ιδιόχειρη βαθμολόγηση των γραπτών ή να κάνουν χρήση του σωστού αλγορίθμου.

Σύμφωνα με πληροφορίες, σε κάποια μαθήματα το ποσοστό των μαθητών που έχει γράψει κάτω από τη βάση έφτανε ακόμη και το 40%, λόγω της Τράπεζας Θεμάτων, από την οποία αντλήθηκε για πρώτη φορά φέτος το 50% των ερωτημάτων στις εξετάσεις.

Πάντως, ο νέος υπουργός Παιδείας ξεκαθάρισε ότι «δεν πρόκειται να αλλάξει» το θεσμό, παρά μόνο να εξετάσει «ποιες τεχνικές παρεμβάσεις μπορούμε να κάνουμε αφού όμως βγουν οι βαθμολογίες».

Σε κάθε περίπτωση, ο τρόπος που είναι δομημένη η «Τράπεζα Θεμάτων» οδηγεί στην υποβολή θεμάτων ιδιαίτερης δυσκολίας, που ωθεί ακόμα περισσότερους μαθητές στα φροντιστήρια.